Indvandrerådgivningen APS
PRIVATLIVSPOLITIK

Indvandrerrådgivningen APS indsamler oplysninger om brugerne og deres besøg ved brug af såkaldte cookies eller ved at brugeren selv afgiver oplysningerne på https://www.ForsikringforAlle.dk

Indvandrerrådgivningen APS er forpligtet til at beskytte og respektere brugernes privatliv. I det følgende fremgår Indvandrerrådgivningen APS s privatlivspolitik. Enhver bruger af Indvandrerrådgivningen APS bør læse privatlivspolitikken omhyggeligt.

Indvandrerrådgivningen APS  og https://www.Familiesammenfoering.Info er nedenfor samlet benævnt ” Indvandrerrådgivningen APS” eller ” https://www.ForsikringforAlle.dk ”.

HVILKE OPLYSNINGER INDSAMLES?

Hvis brugeren vælger at foretage køb eller søge oplysninger på https://www.ForsikringforAlle.dk indsamles nogle eller alle de personlige oplysninger, der fremgår nedenfor.

Oplysninger om brugeren, der kan indsamles og behandles:

  • Fulde navn
  • Eventuelt kaldenavn
  • E-mail adresse
  • Telefonnummer
  • Adresse
  • Betalingsoplysninger, herunder kortets type, nummer, udløbsdato og registrerede adresse
  • Alle andre oplysninger, som brugeren afgiver ved enhver brug af Indvandrerrådgivningen APS
  • Oplysninger som brugeren afgiver når denne kontakter Indvandrerrådgivningen APS
  • Oplysninger som brugeren afgiver til statistiske formål og lignende, i forbindelse med   vurderinger, anmeldelser og andre indlæg på Indvandrerrådgivningen APS, selvom brugeren ikke forpligtet til at besvare sådanne
  • Oplysninger om brugerens besøg på Indvandrerrådgivningen APS, herunder, men ikke begrænset til, trafikdata, lokaliseringsdata og anden kommunikationsdata. Indvandrerrådgivningen APS

HVAD BRUGES DE INDSAMLEDE OPLYSNINGER TIL?

  • Til at gennemføre betaling i forbindelse med køb og for at kontrollere, at de afgivne betalingsoplysninger er gyldige.
  • Til at sikre, at indholdet på https://www.ForsikringforAlle.dk præsenteres på den mest effektive måde for brugeren.
  • Til at give brugeren de tilbud, nyheder, information, produkter eller tjenester, brugeren anmoder om, eller som Indvandrerrådgivningen APS mener kan interessere den pågældende bruger, hvor brugeren har afgivet samtykke til at blive kontaktet til sådanne formål.
  • Til at gennemføre undersøgelser med henblik på at forbedre brugerens interaktion med Indvandrerrådgivningen APS
  • Til at give brugeren overblik over faktureringsoplysninger og lignende
  • Til at kommunikere med brugeren om dennes abonnement, konto, køb og lignende
  • Til at give brugeren besked om ændringer i Indvandrerrådgivningen APS service.

IP-ADRESSER

Indvandrerrådgivningen APS kan indsamle oplysninger om brugerens computer, herunder eventuelt brugerens IP-adresse, operativsystem og browsertype, for systemadministration og til at rapportere relevante oplysninger til Indvandrerrådgivningen APS  annoncører. Dette er statistiske oplysninger til brug for at klarlægge brugernes handlinger og mønstre, og har ikke til formål at identificere en enkeltperson.

COOKIES

For at sikre at brugeren får den mest relevante information og den bedste service, når denne besøger https://www.ForsikringforAlle.dk kan oplysninger og data indsamles ved hjælp af cookies. Dette hjælper Indvandrerrådgivningen APS  og dennes samarbejdspartnere, til at give brugeren en god oplevelse, blandt andet så brugeren nemt finder hvad denne søger.

HVAD ER COOKIES?

Cookies er små stykker data, der sendes til brugerens browser fra en webserver og lagres på brugerens computer, så Indvandrerrådgivningen APS  kan genkende brugerens computer. En anden type cookies er sessionscookies. Disse cookies er kun midlertidigt knyttet til brugerens computer, når denne besøger https://www.ForsikringforAlle.dk men forsvinder igen når brugeren lukker siden. Det betyder, at denne type cookies ikke lagrer sig permanent på brugerens computer. De fleste virksomheder anvender cookies på deres hjemmesider til at forbedre brugervenligheden og cookies kan ikke beskadige brugerens filer eller øvrigt. Cookies kan heller ikke øge risikoen for virus og lignende på brugerens computer.

HVAD ANVENDES COOKIES TIL?

Indvandrerrådgivningen APS og dennes samarbejdspartnere anvender brugerens ikke-personlige oplysninger fra cookies til bl.a. at øge brugervenligheden.

ANVENDELSEN KAN OMFATTE FØLGENDE

Til at tillade brugeren at konvertere brugerens informationer på hele https://www.ForsikringforAlle.dk, så brugeren ikke skal indtaste de samme oplysninger mere end én gang.

  • Til at hjælpe Indvandrerrådgivningen APS med at genkende brugeren, når denne vender tilbage til https://www.Familiesammenfoering.Info

  • Til at give brugeren adgang til lagrede oplysninger.
  • Til at sikre, at brugeren ikke bliver bedt om at udfylde for eksempel et spørgeskema flere gange
  • De ikke-personlige oplysninger fra cookies kan ligeledes anvendes til følgende, herunder statistiske, formål
  • Til at fastlægge populariteten af de forskellige sider på https://www.ForsikringforAlle.dk Til at overvåge brugernes frekvens og tid på https://www.ForsikringforAlle.dk
  • Til at give anonyme oplysninger til annoncører med henblik på at målrette reklamer specifikt til brugerne. Disse cookies bruges til at målrette annoncer mod brugeren baseret på, hvad der vurderes mest relevant ud fra indholdet på de sider, brugeren besøger og har besøgt tidligere. Bemærk, at denne målretning sker på andre sider udover https://www.ForsikringforAlle.dk
  • Til at bestemme, hvor ofte https://www.ForsikringforAlle.dk  besøges og anvendes
  • Til at gennemføre undersøgelser og forskning for at forbedre brugernes interaktion med tjenesten.

TREDJEPARTSCOOKIES FRA GOOGLE ANALYTICS

Indvandrerrådgivningen APS  bruger Google Analytics til at analysere, hvordan brugerne anvender https://www.ForsikringforAlle.dk Cookierne indsamler oplysninger om trafikdata, herunder brugerens IP-adresse. Disse oplysninger gemmes på Googles servere. Fra Google Analytics får Indvandrerrådgivningen APS  rapporter om aktiviteten på https://www.ForsikringforAlle.dk og andre tjenester i tilknytning til aktiviteten på https://www.ForsikringforAlle.dk Google Analytics kan videregive oplysningerne til tredjemand, hvis loven kræver det, eller hvis tredjemand behandler oplysningerne på Google Analytics vegne.

Google Analytics sætter to typer cookies: En permanent cookie, der viser om brugeren er tilbagevendende, hvor brugeren kommer fra, hvilken søgemaskine der er brugt etc.. Permanente cookies gemmes på brugerens harddisk indtil de udløber, eller indtil brugeren selv sletter dem.

Sessionscookies, som bruges til at vise, hvornår og hvor længe en bruger er på sitet. Sessionscookies udløber efter hver session, det vil sige, når brugeren lukker fane eller browser. Google Analytics sammenkører ikke brugerens IP-adresse med andre oplysninger, Google Analytics ligger inde med.

KAN COOKIES FRAVÆLGES?

Computerens browser kan indstilles til at informere om når en cookie modtages. På den måde har brugerens mulighed for at acceptere eller at afvise en cookie. Computer kan også indstilles til at afvise alle cookies. Hvis modtagelse af cookies er deaktiveret på computeren, https://www.ForsikringforAlle.dk ikke optimalt.

HVOR OPBEVARES BRUGERENS PERSONLIGE OPLYSNINGER?

Ved at indsende personlige oplysninger, accepterer brugeren denne overførsel, opbevaring eller forarbejdning. Indvandrerrådgivningen APS  vil tage alle rimelige forholdsregler for at sikre, at brugerens oplysninger bliver behandlet sikkert og i overensstemmelse med denne fortrolighedspolitik og lovgivningen i øvrigt.

Alle oplysninger Indvandrerrådgivningen APS  modtager gemmes på en sikker server og alle betalingstransaktioner er krypteret.
Overførslen af oplysninger via internettet er aldrig helt sikker. Derfor kan Indvandrerrådgivningen APS ikke garantere sikkerheden af brugerens oplysninger og kan ikke påtage sig ansvaret for uberettiget adgang til oplysningerne eller misbrug af oplysningerne. Enhver videregivelse af oplysninger til https://www.ForsikringforAlle.dk er på egen risiko. Når Indvandrerrådgivningen APS  har modtaget brugerens oplysninger, vil Indvandrerrådgivningen APS  anvende strenge procedurer og sikkerhedsfunktioner for at forsøge at forhindre uautoriseret adgang.

HVEM KAN FÅ OPLYSNINGERNE UDLEVERET?

Indvandrerrådgivningen APS kan videregive brugerens personlige oplysninger til alle med Indvandrerrådgivningen APS koncernforbundne selskaber i overensstemmelse med denne fortrolighedspolitik.

Brugerens personlige oplysninger kan videregives til tredjepart i følgende tilfælde:

  • Såfremt Indvandrerrådgivningen APS  sælger eller køber en virksomhed eller aktiver, i hvilket tilfælde Indvandrerrådgivningen APS  kan videregive brugerens personlige oplysninger til den potentielle sælger eller køber af en sådan virksomhed eller aktiver.
  • Såfremt Indvandrerrådgivningen APS  eller stort set alle dets aktiver erhverves af en tredjepart, og hvor de af Indvandrerrådgivningen APS  indsamlede personlige oplysninger, udgør en af de overdragne aktiver.
  • Såfremt Indvandrerrådgivningen APS  er forpligtet til at videregive eller dele brugerens personlige oplysninger for at overholde en retlig forpligtelse, eller for at håndhæve eller anvende Indvandrerrådgivningen APS  Almindelige Betingelser. Dette omfatter udveksling af oplysninger med andre virksomheder og organisationer med henblik på beskyttelse mod svindel og lignende
  • Indvandrerrådgivningen APS  kan også videregive personlige oplysninger til tredjepart, med henblik på at denne udfører tjenester på Indvandrerrådgivningen APS  vegne. For eksempel i forbindelse med infrastruktur og it-services, processen omkring kredit- og betalingskort transaktioner, i forbindelse med kundeservice, indkassering af skyldige fakturaer, for at analysere og forbedre data og processer samt i forbindelse med kundeundersøgelser. Tredjepart er i denne forbindelse ikke berettiget til at bruge eller videregive bruge personlige oplysninger til andet formål end for at kunne udføre ovenstående arbejdsopgaver.

BRUGERENS RETTIGHEDER Indvandrerrådgivningen APS  

Brugeren har ret til at bede Indvandrerrådgivningen APS  om ikke at behandle dennes personlige oplysninger til markedsføringsformål. Indvandrerrådgivningen APS  vil normalt anmode brugeren om samtykke, såfremt Indvandrerrådgivningen APS  agter at anvende brugerens personlige oplysninger til sådanne formål, eller såfremt L Indvandrerrådgivningen APS  har til hensigt at videregive brugerens oplysninger til nogen tredjepart til sådanne formål. Brugeren kan udøve sin ret til at forhindre en sådan behandling ved at markere visse felter på de formularer, Indvandrerrådgivningen APS  ny bruger til at indsamle personlige oplysninger. Brugeren kan også udøve retten til enhver tid ved at kontakte Indvandrerrådgivningen APS.

https://www.ForsikringforAlle.dk kan, fra tid til anden, indeholde links til og fra hjemmesider i Indvandrerrådgivningen APS  s partnernetværk, annoncører og partnere i øvrigt. Såfremt brugeren følger et link til nogen af disse hjemmesider, skal Indvandrerrådgivningen APS  understrege, at disse hjemmesider har hver deres egen privatlivspolitik samt at Indvandrerrådgivningen APS  ikke påtager sig noget ansvar eller erstatningsansvar for disse politikker.

ADGANG TIL HVILKE OPLYSNINGER DER ER INDSAMLET

Brugeren har ret til at få adgang til oplysninger indhentet om denne. Brugeren har ret til at få at vide, hvilke personlige oplysninger Indvandrerrådgivningen APS  har om brugeren og til at korrigere eventuelle fejl i oplysningerne.
Hvis Indvandrerrådgivningen APS  behandler personlige oplysninger om brugeren, gives denne i givet fald information om:

  • Hvilke oplysninger der behandles
  • Den kilde, hvorfra de blev indsamlet
  • Hvorfor behandlingen finder sted
  • Til hvilke modtagere eller grupper af modtagere af oplysninger videregives.

Ønsker brugeren at udøve disse rettigheder, og ved spørgsmål i øvrigt, kan Indvandrerrådgivningen APS kontaktes på adressen:

Indvandrerrådgivningen APS
Haslegårdsvej 8-10 - 8210 Århus V.
Telefon: +45 26223611

***

DATABEHANDLERAFTALE 

mellem Cliche Hosting CVR DK-26680077 (herefter "Databehandleren") og CVR 35849912 Indvanderraadgivningen (herefter den "Dataansvarlige")

er der indgået nedenstående databehandleraftale (herefter "Aftalen") om Databehandlerens behandling af personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige, og som gælder i forbindelse med webhosting for domænenavnet forsikringforalle.dk.

Aftalen er indgået elektronisk 23/09-2019 af Indvandrerrådgivningen APS på vegne af den Dataansvarlige.

1. Generelt

1.1 Aftalen vedrører Databehandlerens forpligtelse til at efterleve de sikkerhedskrav, som fremgår af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger (herefter "Databeskyttelsesforordningen").

1.2 Databehandleren skal behandle personoplysninger i overensstemmelse med god databehandlingsskik jf. de til enhver tid gældende regler og forskrifter for behandling af personoplysninger.

2. Formål

2.1 Databehandleren behandler i medfør af aftale med den Dataansvarlige i forbindelse med aftale om webhosting (herefter "Hovedaftalen") personoplysninger for den Dataansvarlige, hvor Databehandlerens behandlinger og formålet med behandlingerne er beskrevet.

3. Den Dataansvarliges rettigheder og forpligtelser

3.1 Den Dataansvarlige er dataansvarlig for de personoplysninger, som den Dataansvarlige instruerer Databehandleren om at behandle. Den Dataansvarlige har ansvaret for, at de personoplysninger, som den Dataansvarlige instruerer Databehandleren om at behandle må behandles af Databehandleren, herunder at behandlingen er nødvendig og saglig i forhold til den Dataansvarliges opgavevaretagelse.

3.2 Den Dataansvarlige har de rettigheder og forpligtelser, som er givet en dataansvarlig i medfør af lovgivningen jf. Aftalens pkt. 1.1 og 1.2.

3.3 Den Dataansvarlige har pligt til at oplyse Databehandleren om ændringer af relevans for Databehandlerens opfyldelse af nærværende aftale, såfremt den Dataansvarlige bliver opmærksom på sådanne ændringer.

4. Databehandlerens forpligtelser

4.1 Databehandleren er databehandler for de personoplysninger, som Databehandleren behandler på vegne af den Dataansvarlige jf. pkt. 6. Databehandleren har som databehandler de pligter, som er pålagt en databehandler i medfør af lovgivningen jf. Aftalens pkt. 1.1 og 1.2.

4.2 Databehandleren behandler alene de overladte personoplysninger efter instruks fra den Dataansvarlige jf. pkt. 6, og alene med henblik på opfyldelse af Hovedaftalen.

4.3 Databehandleren skal sikre personoplysningerne via tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger som beskrevet i Databeskyttelsesforordningen.

4.4 Databehandleren skal ved forespørgsel fra den Dataansvarlige udarbejde en skriftlig redegørelse for sin behandling af de personoplysninger, der modtages fra den Dataansvarlige. Denne redegørelse skal udleveres til den Dataansvarlige. Databehandleren har ret til en rimelig kompensation for omkostningerne herved. Kompensationen aftales skriftligt mellem Databehandleren og den Dataansvarlige med afsæt den tid og de ressourcer, Databehandleren har brugt.

4.5 Databehandleren skal på opfordring fra den Dataansvarlige mod rimelig kompensation for sine omkostninger herved hjælpe med at opfylde den Dataansvarliges forpligtelser i forhold til den registreredes rettigheder, herunder besvarelse af anmodninger fra borgere om indsigt i egne oplysninger, udlevering af borgerens oplysninger, rettelse og sletning af oplysninger, begrænsning af behandling af borgerens oplysninger, samt den Dataansvarliges forpligtelser i forhold til underretning af den registrerede ved sikkerhedsbrud.

4.6 Databehandleren skal hjælpe den Dataansvarlige med at efterleve dennes forpligtelser efter Databeskyttelsesforordningens art. 32-36.

4.7 Databehandleren garanterer fra 25. Maj 2018 at levere tilstrækkelig ekspertise, pålidelighed og ressourcer til at implementere passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger sådan, at Databehandlerens behandling af den Dataansvarliges personoplysninger opfylder kravene i Databeskyttelsesforordningen og sikrer beskyttelse af den registreredes rettigheder.

4.8 Hvis Databehandleren er etableret i en anden EU-medlemsstat, skal behandleren frem til 25. Maj 2018 ligeledes overholde de bestemmelser om sikkerhedsforanstaltninger, som er fastsat i lovgivningen i den pågældende medlemsstat.

5. Underleverandør (underdatabehandler)

5.1 Idet Cliche ved behandlingen af sine kunders data ikke anvender underdatabehandlere, udelades afsnit om underdatabehandleres forpligtelser fra nærværende kontrakt.

6. Instrukser

6.1 Databehandlerens behandling af personoplysninger på vegne af den Dataansvarlige sker udelukkende efter dokumenteret instruks. Det er Databehandlerens ansvar at sikre, at eventuelle underdatabehandlere får tilsendt den Dataansvarliges instruks.

6.2 Hvis en instruks fra den Dataansvarlige efter Databehandlerens opfattelse er i strid med lovgivningen jf. pkt. 1.2, skal Databehandleren give den Dataansvarlige besked herom.

7. Tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger

7.1 Databehandleren skal fra 25. Maj 2018 iværksætte alle sikkerhedsforanstaltninger, der kræves for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau.

7.2 Databehandleren skal mindst en gang årligt gennemgå sine interne sikkerhedsforskrifter og retningslinjer for behandlingen af personoplysninger med henblik på at sikre, at de fornødne sikkerhedsforanstaltninger til stadighed er iagttaget jf. pkt. 7.1.

7.3 Databehandleren og dennes ansatte og underdatabehandlere er underlagt forbud mod at skaffe sig oplysninger af enhver art, som ikke har betydning for udførelsen af den pågældendes opgaver.

7.4 Databehandleren har pligt til at instruere de ansatte, der har adgang til eller på anden måde varetager behandling af Databehandlerens personoplysninger, om Databehandlerens forpligtelser, herunder bestemmelserne om tavshedspligt og fortrolighed jf. pkt. 9.

7.5 Databehandleren er forpligtet til straks at underrette den Dataansvarlige om ethvert

sikkerhedsbrud, samt ved manglende overholdelse af Databehandlerens samt eventuelle underdatabehandleres forpligtelser.

7.6 Databehandleren må ikke hverken offentligt eller til tredjeparter kommunikere om sikkerhedsbrud jf. pkt. 7.5, uden forudgående skriftlig aftale med den Dataansvarlige om indholdet af en sådan kommunikation, medmindre Databehandleren har en retlig forpligtelse til sådan kommunikation.

8. Overførsler til andre lande

8.1 Databehandlerens overførsel af personoplysninger til lande, der ikke er medlem af EU (tredjelande), f. eks. via. en cloudløsning eller en underdatabehandler skal ske i overensstemmelse med Databehandlerens instruks herfor.

8.2 Ved overførsel af persondata til underdatabehandlere i lande, der ikke er medlem af EU, er Databehandleren ansvarlig for kontraktligt at aftale med underdatabehandleren, at sikkerhedsniveauet som er gældende inden for EU's grænser skal iagttages.

8.3 Ved overførsel af persondata til tredjelande er Databehandleren og den Dataansvarlige i fællesskab ansvarlige for, at der foreligger et gyldigt overførselsgrundlag.

9. Tavshedspligt og fortrolighed

9.1 Databehandleren er - under og efter Hovedaftalens ophør - pålagt fuld tavshedspligt omkring alle oplysninger, denne bliver bekendt med gennem samarbejdet. Aftalen indebærer, at tavshedspligtsbestemmelserne i straffelovens §§ 152-152f jf. straffelovens § 152a finder anvendelse.

9.2 Databehandleren skal sikre, at alle, der behandler oplysninger omfattet af aftalen, herunder ansatte, tredjeparter og underdatabehandlere, forpligter sig til fortrolighed eller er underlagt en passende lovbestemt tavshedspligt.

10. Kontroller og erklæringer

10.1 Databehandleren er forpligtet til uden ugrundet ophold at give den Dataansvarlige nødvendige oplysninger til, at den Dataansvarlige til enhver tid kan sikre sig, at Databehandleren overholder de krav, der følger af denne aftale. Det er op til Databehandleren at risikovurdere om der er et konkret behov for at indhente erklæring fra en uafhængig tredjepart i forbindelse med behandling af personfølsomme oplysninger, såfremt omfanget af personfølsomme oplysninger er tilstrækkeligt stort. Den Dataansvarlige afholder alle omkostninger i denne forbindelse.

10.2 Databehandleren skal én gang årligt vederlagsfrit fremsende en erklæring til den Dataansvarlige om overholdelse af denne aftale. Erklæringen skal udarbejdes i overensstemmelse med gældende anerkendte branchestandarder på området og skal omfatte både Databehandlerens og eventuelle underdatabehandleres databehandling. Den første erklæring skal foreligge 12 måneder efter Aftalens indgåelse.

10.3 I tilfælde af, at Datatilsynet ønsker at foretage en inspektion af de ovennævnte foranstaltninger i henhold til denne aftale, forpligter Databehandleren og Databehandlerens underdatabehandlere sig til at stille tid og ressourcer til rådighed herfor. Databehandleren har ret til en rimelig kompensation for omkostningerne herved. Kompensationen aftales skriftligt mellem Databehandleren og den Dataansvarlige med afsæt den tid og de ressourcer, Databehandleren har brugt.

11. Kategori af oplysninger

11.1 Den dataansvarlige angiver i bilag 1 til denne aftale hvilke kategorier af personoplysninger, databehandleren behandler på vegne af den dataansvarlige. Såfremt intet herom angives i bilag 1, formodes det, at der på vegne af den dataansvarlige alene behandles generelle personoplysninger jf. persondataforordningens art. 6.

12. Ændringer i Aftalen

12.1 Hvis ændringer i lovgivningen jf. pkt. 1.1 og 1.2 eller dertilhørende praksis giver anledning til dette, er den Dataansvarlige med et varsel på 14 dage og uden at dette medfører krav om betaling fra Databehandleren, berettiget til at foretage ændringer i Aftalen.

13. Sletning af data

13.1 Den Dataansvarlige træffer beslutning om, hvorvidt der skal ske sletning eller tilbagelevering af personoplysningerne efter, at behandlingen af personoplysningerne er ophørt i medfør af Hovedaftalen. I modsat fald slettes alle data, herunder hjemmesides filer og database på webserver og eventuelle e-mails på mailserver, automatisk efter en periode på 12 måneder. Der tages forbehold for backup, som ligeledes slettes automatisk efter en periode på op til yderligere 6 måneder.

13.2 Den Dataansvarlige skal senest 14 dage inden Hovedaftalens ophør skriftligt meddele Databehandleren, hvorvidt alle personoplysningerne skal slettes eller tilbageleveres til den Dataansvarlige. I det tilfælde, hvor personoplysningerne tilbageleveres til den Dataansvarlige, skal Databehandleren ligeledes slette eventuelle kopier. Databehandleren skal sikre, at eventuelle underdatabehandlere ligeledes efterlever den Dataansvarliges meddelelse.

13.3 Databehandleren skal fremsende dokumentation for, at den påkrævede sletning jf. pkt. 13.2, er foretaget.

13.4 Ved bortskaffelse af Databehandlerens eget IT-udstyr eller hvis Databehandleren er ansvarlig for at bortskaffe den Dataansvarliges IT-udstyr, er det Databehandlerens ansvar, at de personoplysninger, der er lagret på udstyret slettes.

14. Misligholdelse og tvister

14.1 Misligholdelse og tvister er reguleret i Hovedaftalen.

15. Erstatning og forsikring

15.1 Erstatnings- og forsikringsspørgsmål er reguleret i Hovedaftalen.

16. Ikrafttræden og varighed

16.1 Aftalen indgås ved den Dataansvarliges elektroniske accept af aftale på Databehandlers hjemmeside.

16.2 Aftalen har virkning fra den Dataansvarliges elektroniske accept og gælder indtil ophør af Hovedaftalen.

16.3 Aftalen kan ikke overdrages.

17. Formkrav

17.1 Aftalen skal foreligge skriftligt, herunder elektronisk hos Databehandleren og den Dataansvarlige.

Bilag 1

Den Dataansvarliges angivelse af kategorier af personoplysninger Databehandleren behandler på vegne af den Dataansvarlige:

Generelle personoplysninger i forbindelse med webshop.